Els sistemes i processos de venda tradicional han quedat obsolets en el context actual en què ens trobem.
En un entorn altament competitiu on innovacions i on els clients ens perceben com una oferta comodities, és més necessari que mai evolucionar el nostre sistema de vendes perquè aporti un valor afegit i ens diferenciï dels altres i el nostre propi benefici. I és que avui en dies no ens compren perquè el producte sigui millor o més barat, sinó que venem perquè som som millors companys de viatge que els nostres competidors en un entorn de mercats convulsos. Per tot això és necessari un canvi en l’enfocament de venda tradicional a venda consultiva, la qual cosa ens proporcionarà nous avantatges competitius.
Què és la venda consultiva?
La venda consultiva és un conjunt d’eines de venda que permet a les empreses i als seus venedors aportar valor afegit a la seva forma de vendre, així com també aporta valor el propi producte o el servei. Centrar la venda en el client en lloc de en els beneficis del producte, suposa un canvi radical en els processos de venda.