Abans de que l’equip comercial es posi a treballar el departament de màrqueting ha d’aconseguir la base de treball que garanteixin un flux tan constant i voluminós de clients potencials, interessats o (encara) no.
3 simples passos per aconseguir-ho:
PAS 1: Tenir clar a qui ens dirigim i perquè:
+ Receptors de la campanya: podem estar buscant empreses, particulars o distribuïdors, per àmbit geogràfic, per volum d’empleador, per sector d’activitat, per edat… sigui com sigui, ho tenim clar. Si es tracta de més d’un segment, tan simple com anotar més d’una vegada. Ex: PIME catalana entre 10 i 200 empleats.
+ Objectius: volem identificar qualificables, identificar interès, regalar continguts per fidelitzar, convidar a una fira, realitzar una enquesta… els anotem i els quantifiquem tant com sigui possible. Ex: identificar interès en CRM màrqueting
+ Contingut: que els anem a explicar, que encara no sàpiguen, i que ens permeti transmetre de forma que aportem valor i generem relació. Ex: Com aconseguir nous clients potencials
PAS 2: Llançar la campanya:
+ Comunicar a l’equip comercial que farà el seguiment posterior els detalls de la campanya. Espero que aportin millores al que tenim pensat.
+ Creem els segments de la campanya decidits al PAS 1 al nostre CRM
+ Planifiquem les diferents onades que tindrà la campanya de manera que estigui previst que passarà quan un potencial obri el correu electrònic, o segueixi un enllaç, o fins i tot (passa poc, però de vegades passa) es registri per obtenir més informació.
+ I llançarem la campanya amb els següents passos programats (Drip màrqueting) o no.
PAS 3: Analitzar els resultats i comença l’acció:
+ Quan l’enviament massiu ja s’ha realitzat comença l’acció
+ Revisarem qui ha obert el correu, que ha clickat en les diferents opcions que li hem proposat…
+ …i prendrem accions per realitzar el seguiment, creant grups de contactes per generar trucades automàticament a l’equip comercial o per llançar una segona onada d’e-mails als interessats